Om RenKomfort

RenKomfort i Stockholm AB är ett personligt städföretag som alltid håller sitt fokus på kunden. Vi erbjuder många olika städtjänster och vänder oss till både företag och privatpersoner. Oavsett vem du är anpassar vi våra tjänster efter dina behov och önskemål. Hos oss hanteras varje kund individuellt.

Företaget startades 2017 och vi har på kort tid fått många nöjda kunder. Vår affärsidé är att skapa hög kvalitet till rimliga priser och att bygga långa, trygga och varaktiga relationer med våra kunder.
Vi ser till att din miljö är ren och hälsosam och att arbetet utförs professionellt och kostnadseffektivt. Vi använder fackmässiga verktyg och medel och är ansvarsförsäkrade.

 

Hur vi jobbar
Som kund hos RenKomfort ska du känna dig sedd och förstådd.Vi sätter en ära i goda kundrelationer med trygghet och kvalitet som värdegrund. Vår ambition är att kommunicera så tydligt som möjligt för att möta våra kunders specifika behov och för att undvika missförstånd.

Följande försäkringar innefattar alla medarbetare på RenKomfort:

  • Avtalsgruppsjukförsäkring AGS
  • Försäkring om avgångsbidrag AGB
  • Försäkring om föräldrapenningtillägg FPT
  • Tjänstegrupplivförsäkring TGL
  • Trygghetsförsäkring vid arbetsskada TFA
  • Avtalspension SAF-LO
  • Premiebefrielseförsäkring i Avtalspension SAF-LO

Kontaktperson Lidia

Lydia profilbild ägare av RenKomfort

Allmänna villkor

Nöjd-kund-garanti

RenKomfort har en målsättning med 100% nöjda kunder, vilket vi arbetar för dagligen. Vi lämnar inte ett utfört arbete och en missnöjd kund. Som kundens partner och möjliggörare är vi alltid öppna för samtal och dynamiska till behov och önskemål.

Säker nyckelhantering

Nycklar hanteras efter strikta rutiner. Vi är mycket noga vid kod- och nyckelhantering och tar stort ansvar i våra kunders hem eller lokaler.

Provstädning

För nya kunder som bokar en provstädning erbjuder vi ett längre pris på 139kr/tim.  

Samma personal

När du bokar en löpande städtjänst hos RenKomfort är vi noga med att du får samma personal för att de ska lära känna uppdraget och du, om du önskar, lär känna dem. Undantag kan ske vid semester eller sjukdom. 

Reklamation

Reklamationer måste lämnas till er utsedda kontaktperson på RenKomfort inom tre arbetsdagar efter det aktuella städtillfället. Vi kan dessvärre inte ta emot reklamationer som utföres senare än tre arbetsdagar efter städtillfället. 

Sekretessavtal

Vi skriver sekretess-och diskretionsavtal med varje kund för att säkerställa i samförstånd att inga uppgifter om våra kunder hamnar i felaktiga händer. Vi hanterar alla dokument med högsta säkerhetsnivå.

Ansvarsförsäkring

Om något skulle inträffa, och för ökad trygghet hos våra kunder, är vi ansvarsförsäkrade på upp till 10 miljoner kronor. Ansvarsförsäkringen täcker om en skada uppkommer under städuppdraget. Kunden behöver anmäla skador till oss senast inom 24 timmar från avslutat städuppdrag.

 

Fakturering

Kostnadsfri fakturering via e-post. Det går bra att erhålla faktura med brevförsändelse, men då tillkommer en avgift på 25 kronor. För privatkunder lämnar vi 10 dagar netto vid fakturering. Företagsfakturering sker enligt avtal och engångskunder faktureras direkt efter städtillfället.

 

Ordinarie avbokningsregler

Om du av någon anledning behöver avboka städtillfället kan du göra det senast 1 dag innan det aktuella städtillfället. Det vill säga, om städtjänsten inleds onsdag kl 14.00, ska den senast avbokas tisdag kl 14.00. Om du avbokar senare än en arbetsdag innan kommer du dessvärre att debiteras med fullt pris.