Om RenKomfort

RenKomfort i Stockholm AB är ett personligt städföretag som alltid håller sitt fokus på kunden. Vi erbjuder många olika städtjänster och vänder oss till både företag och privatpersoner. Oavsett vem du är anpassar vi våra tjänster efter dina behov och önskemål. Hos oss hanteras varje kund individuellt.

Företaget startades 2017 och vi har på kort tid fått många nöjda kunder. Vår affärsidé är att skapa hög kvalitet till rimliga priser och att bygga långa, trygga och varaktiga relationer med våra kunder.
Vi ser till att din miljö är ren och hälsosam och att arbetet utförs professionellt och kostnadseffektivt. Vi använder fackmässiga verktyg och medel och är ansvarsförsäkrade.

 

Hur vi jobbar
Som kund hos RenKomfort ska du känna dig sedd och förstådd. Vi sätter en ära i goda kundrelationer med trygghet och kvalitet som värdegrund. Vår ambition är att kommunicera så tydligt som möjligt för att möta våra kunders specifika behov och för att undvika missförstånd.

Följande försäkringar innefattar alla medarbetare på RenKomfort:

  • Avtalsgruppsjukförsäkring AGS
  • Försäkring om avgångsbidrag AGB
  • Försäkring om föräldrapenningtillägg FPT
  • Tjänstegrupplivförsäkring TGL
  • Trygghetsförsäkring vid arbetsskada TFA
  • Avtalspension SAF-LO
  • Premiebefrielseförsäkring i Avtalspension SAF-LO

Kontaktperson Lidia

Lydia profilbild ägare av RenKomfort

Allmänna villkor

Nöjd-kund-garanti

För oss är du som kund i fokus. Garantin innebär att du som kund har möjlighet att få en rättelse av utförd städning. Kontakta oss inom 3 dagar så hjälper vi dig. ”Nöjd-Kund-Garanti” omfattar enbart rättelse av städning, ingen ersättning utlovas.

Säker nyckelhantering

Vi har fasta rutiner kring kod- och nyckelhantering och tar stort ansvar i våra kunders hem eller lokaler.

Provstädning

För nya kunder (per hushåll) som bokar en första hemstädning, så kallas det provstädning. Vi erbjuder då ett lägre pris på 139kr/tim.  

Samma personal

All personal får intern utbildning. När du bokar en löpande städtjänst hos RenKomfort är vi noga med att du får samma städerska (gäller vid regelbunden hemstädning). Undantag sker vid sjukdom eller semester då vi skickar en ersättare.

Vid sjukdom

Om städpersonal blir sjuk kan enstaka städtillfällen behöva ställas in. RenKomfort erbjuder då en ny städtid inom tre arbetsdagar. Som kund har du i dessa fall även möjlighet att avboka det aktuella städtillfället utan debitering.

Ordinarie avbokningsregler

Avbokningar ska göras senast 1 dygn innan städtillfället. Senare avbokningar kommer att debiteras med 500 kr för utebliven städning. Avbokningar får inte lämnas via telefonsvarare. Om så är fallet kommer vi att hantera det som en sen avbokning, dvs. vi kommer att debitera.

Kreditupplysning

Renkomfort i Stockholm AB gör en mindre kreditupplysning på alla engångsbokningar. Om
beställaren har betalningsanmärkningar kommer Renkomfort i Stockholm AB att begära förskottsbetalning innan uppdraget utförs.

Känsliga föremål / utrymmen

Det är viktigt att kunden meddelar oss om det finns känsliga ytor, som marmor, stenkakel eller trämöbler med mera. Eller annat som kan orsaka missfärgning/skada. Då anpassar vi efter situation.

Fakturering

Gratis fakturering via e-post. Om faktura med vanlig post föredras tillkommer en avgift på 25 kronor. Förfallodatum 10 dagar för privata kunder. Engångskunder faktureras kort efter städning. Kunder med regelbundet städning faktureras en gång i månad.
Vid obetalda fakturor skickar vi påminnelsefaktura. Andra påminnelsefakturan skickas med påminnelseavgift på 60 kr. Efter andra påminnelse skickas ärendet vidare till Inkasso.

Företagsfakturering sker enligt avtal (vanligtvis 20 dagar).

Reklamation / Skador

Eventuell reklamation ska göras till er kontaktperson på RenKomfort senast tre arbetsdagar efter det aktuella städtillfället. Reklamation som görs senare än tre arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdar felet innan RenKomfort kontaktas och ges möjlighet att kontrollera och åtgärda felet, utgår ingen ersättning till kunden.

Skador ska anmälas till oss senast 24 timmar från städtillfället. Om det visar sig att RenKomfort har orsakat skadan ersätts kunden av oss. Skador som rapporteras senare än 24 timmar efter städtillfället kommer inte att beaktas.